ראשון, 12 מרס 2017 12:28

משה "הוגו" סיון ... גולש בנשמה

חגית B.Oz עודכן לאחרונה בחמישי, 11 אוגוסט 2022 19:11 , נוצר בראשון, 12 מרס 2017 12:28

היום נכיר לכם את משה 'הוגו' סיוון, בן 34 וגולש סנובורד מוכר בקהילת הגולשים הישראלית.

משה גולש סנובורד בתור תחביב משנת 2004, התמקצע בארץ ובחו"ל ועד היום משתתף באירועי סנובורד מובילים.

למי שלא יודע, גלישת סנובורד היא פעילות פנאי וספורט אולימפי שכרוכה בירידה במדרון מכוסה בשלג בזמן עמידה על גלשן שלג, המחובר לרגליו של רוכב.

היי משה, נעים מאוד!

אז ספר לנו, איך הגעת לתחום הסנובורד?

מגיל צעיר היה לי את הדחף לגלוש על שלג, בגלל שלא יכולנו להרשות לעצמנו בתור ילדים לנסוע לחרמון, היינו מכינים סנובורד מפלטות עץ שהיינו מוצאים ו"גולשים" בחולות ליד הבית.

מתי התחלת לגלוש באופן יותר רציני?

אני גולש משנת 2004 ועד היום, ברגע שנכנסתי לקבע וחסכתי קצת כסף התחלתי לגלוש באופן יותר רציני. הבעלים של חנות "אופיסט" לציוד סקי בהרצליה זיהה את הפוטנציאל שלי ושל החברים שלי מההתחלה ותמך בנו. בכל שנה היינו מקבלים את הציוד החדיש ביותר לגלוש עליו.

היינו חבורה של 20 איש שהיינו גולשים יחד בחרמון, עשינו הרבה אירועים לקידום הספורט בארץ. האירוע המשמעותי ביותר היה אירוע של קורונה Corona לפני כמה שנים, שבו הרימו רמפה בגובה 10 מטר ועשינו הצגה לכולם.

אחת התקופות היותר זכורות לי הייתה אחרי השחרור, אני ועוד ארבעה חבר'ה שכרנו חדר בקיבוץ דן לתקופת החורף והיינו גולשים כל יום בחרמון, כשהחורף המדובר הסתיים טסנו כולנו לניו זילנד והעברנו שם עונה שלמה (שלושה חודשים).

בניו זילנד התמקצעתי הכי הרבה בסנובורד, היינו חיים ונושמים סנובורד מבוקר ועד ערב, היינו קמים כל בוקר ועולים לגלוש, זו החופשה והחוויה הכי משמעותית שהייתה לי בכל תקופתי כגולש.

מה אתה עושה כיום? עדיין גולש?

כיום אני עובד בתחום אבטחת המידע בחברת אוראטו שנרכשה ע"י חברת מייקרוסופט וגולש להנאתי בתור תחביב. פתיחת העונה בחרמון זהו מאורע שעד היום אני והחברים לא מפספסים ומשתדלים לפחות פעמיים בשנה לטוס לחופשת גלישה באירופה.

האם לדעתך מומלץ להתחיל ללמוד סנובורד או שאולי עדיף להתחיל מגלישת סקי "רגילה"?

סקי וסנובורד הם שני ענפי ספורט שונים, ולדעתי אנשים צריכים להתחיל ללמוד סקי או סנובורד לפי רצונם האישי. הקונספט הזה של "צריך לעשות סקי לפני שמתחילים סנובורד" נהיה סוג של מיתוס בקרב ישראלים רבים, וזה ממש לא נכון.

למי אתה חושב שענף הסנובורד מתאים?

לדעתי הסונובורד מומלץ לכל שכבת גיל, החל מילדים קטנים שנמשכים לאדרנלין, לקפיצות ולתרגילים, ועד מבוגרים שיכולים ליהנות מהמרחבים הפתוחים והחופש עם המשפחה בחופשות סקי בחו"ל, בקיצור מומלץ לכולם!

משה, תודה רבה שהקדשת לנו מזמנך!

חגית B.Oz

צילום: וסילי שפרגא

מעוניינים בפעילות אקסטרים?
מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם
אנא הזן שם
טלפון
אנא הזן טלפון מלא כולל קידומת
דוא"ל
אנא הזן כתובת דוא"ל חוקית
מעבד...