חמישי, 11 מאי 2017 13:43

מתכננים לצאת לחופשת הסקי הראשונה שלכם? כמה דברים חשובים שכדאי לדעת לפני

חגית B.Oz עודכן לאחרונה בשישי, 04 פברואר 2022 10:29 , נוצר בחמישי, 11 מאי 2017 13:43

מתכננים לצאת לחופשת הסקי הראשונה שלכם? כמה דברים חשובים שכדאי לדעת לפני שרצים לקנות חליפת סקי ומגלשיים

את צעדי הגלישה הראשונים בסקי חשוב לעשות כמו שצריך. לפני שמתחילים עם הכנה גופנית טובה ובחירת האתר הכי מתאים לכם, חשוב מאוד קודם כל לשריין לעצמכם תאריך ולהחליט שאתם הולכים על זה. אם אתם מתלבטים בשאלה האם כדאי לכם לצאת לחופשת סקי באיטליה למשל (או בכל מדינה אחרת) ומה זה מצריך בדיוק – חשוב שתדעו שמדובר על אחד מתענוגות החיים וברגע שמנסים פעם אחת, אי אפשר להפסיק. בתור התחלה, בואו נרכז לכם חמישה טיעונים מרכזיים לשאלה ' מדוע בכלל לצאת לחופשת סקי?'

א. זה לא יקר כמו שחושבים

משנה לשנה גדלים מספר היעדים מתוכם אפשר לבחור והיום ניתן ליהנות מחופשת סקי של שבוע בה הכול כלול במחירים סבירים שנעים בין 800 יורו ל-1000 יורו. בהנחה שאתם לא מתפנקים במלון 5 כוכבים מפואר, אין שום סיבה שלא תצליחו לצאת לחופשת סקי בלי חור בכיס.

ב. לא חייבים להפסיד שבוע עבודה

הן הפתרון המושלם עבור אנשים שמתקשים למצוא זמן או כסף לשבוע שלם של סקי. מדובר על חבילות שמאפשרות ליהנות מחופשת סקי של שלושה ימי גלישה מלאים בלי לקחת יותר מיום וחצי חופש מהעבודה. הסידור פשוט ונוח: אתם טסים מיום חמישי עד ראשון ונהנים מכל תענוגות הגלישה והאפרה סקי באתרים הטובים ביותר באירופה.

ג. לא מסוכן כמו שחושבים

למרות מה שנהוג לחשוב, סקי הוא לא ספורט כזה מסוכן. בהנחה שאתם לוקחים הדרכה צמודה ומקפידים לגלוש במסלולים מסומנים ועל פי כללי ההתנהגות המקובלים באתר, אין שום סיבה שתיפצעו. מה גם שסטטיסטית, ישנם פעילויות הרבה יותר מסוכנות. כמו למשל לנסוע בכביש…

ד. חוץ מלגלוש אין מה לעשות באתרים

כל אתר סקי שמכבד את עצמו מציע לצד הגלישה שלל אטרקציות ופעילויות לכל הגילאים: החל ממזחלות שלג, החלקרח, דרך מרכזי ספא, מצנחי רחיפה, ועד שופינג, בתי קפה, מסעדות וברים. אם תבדקו כמו שצריך תוכלו לבחור אתר שיספק עבורכם בדיוק את הפעילויות שמעניינות אתכם.

ה. סקי/סנובורד זה רק לספורטאים מקצועיים

תתפלאו, אבל הרוב הגדול של הגולשים לא כאלה ספורטאים דגולים עם שרירי רגליים של אצנים מדופלמים. כמובן שמומלץ לעשות הכנה גופנית ראויה ולחזק את שרירי הרגליים ואת סיבולת הלב-ריאה, אבל כל עוד אתם גולשים בצורה מתונה אין לכם מה לדאוג. ואם חס וחלילה מתכווצים לכם כמה שרירים על הדרך, תנו קפיצה למרכז הספא הקרוב באתר בו אתם נמצאים ושחררו אותם.

ו. בחירת האתר

אחד הדברים החשובים ביותר כשמזמינים את חופשת הסקי הראשונה, הוא לבחור באתרים ספציפיים המתאימים לגולשים מתחילים. אתרים בהם תוכלו למצוא בית ספר טוב ללימוד סקי עם מדריכים מנוסים ומגוון מסלולים כחולים עליהם אפשר להתאמן. אין טעם להתייחס לגודל האתר או למספר המסלולים האדומים והשחורים, שמה לעשות פחות רלוונטיים עבורכם בתור מתחילים.

ז. אתרים מומלצים לגולשים מתחילים:

שפינדלרוב מלין, סקי בצ'כיה – אתר מושלם למתחילים, המשלב בצורה מושלמת בין אתר יפהפה בלב שמורת טבע, עיירה שובת לב וחיי לילה מעולים.
פאסו טונלה, סקי באיטליה – אתר מעולה לכל הרמות, אבל גן עדן של ממש עבור גולשים מתחילים עם שלג איכותי.
בנסקו, סקי בבולגריה – האתר הגדול בבולגריה עם מסלולים רחבים, עיירה עתיקה ואוכל בלקני מצוין.
תבדקו טוב שבאתר אליו אתם מתכננים לנסוע יש גם חיי לילה טובים ופעילויות נוספות לצד הגלישה, בכדי שיהיה לכם מה לעשות גם בשעות הערב, לאחר שאתרי הסקי נסגרים. בנוסף, רצוי לבחור באתר ספציפי בו ישנם מלווים של החברה איתם אתם טסים שאחראים לדאוג שתקבלו באתר את כל מה שהזמנתם.

ח. מלונות

הנוחות בחופשת הסקי היא אחד מהדברים החשובים ביותר בכדי שחופשתכם תהיה באמת מוצלחת. אין דבר מבאס יותר מאשר להתחיל להסתובב עם ציוד הגלישה שלכם כשהמלון שלכם מרוחק מהעיירה. המיקום האידיאלי של המלון הוא עד מרחק של 500 מ' מהמעליות המרכזיות. לכן הקפידו לבחור במלון שנמצא במרכז העיירה בה אתם לנים ושיהיו גם לוקרים לאחסון ציוד הסקי שלכם במעליות המרכזיות לאתר.

ט. הדרכה

עשו טובה לעצמכם ואל תוותרו על הדרכה, בטח שלא בחופשת הסקי הראשונה שלכם. הקפידו לוודא כי בית הספר לגלישה בו אתם מתכוונים ללמוד יש מדריכים מנוסים ומקצועיים, עם גישה טובה למתחילים ושיהיו כמובן גם דוברי אנגלית. סביר להניח כי החבילה למתחילים אותה תזמינו כוללת הדרכת סקי/סנובורד, אבל אם לא אל תהססו להוסיף עוד כמה עשרות יורו ולדאוג שחופשתכם תהיה הכי מהנה שאפשר. כדאי מאוד לא להעמיס על עצמכם יותר מדי, בייחוד בימים הראשונים, ולהתאים את מספר שעות ההדרכה ליכולת ולכושר שלכם. אל תתביישו אם אתם מרגישים צורך לשיעור תגבור נוסף והיעזרו במדריך פרטי אם צריך. כדי להוזיל את העלויות אפשר לקחת שיעור גלישה בקבוצה קטנה של שניים-שלושה גולשים.

י. ציוד

הרבה גולשים מתחילים רצים בהתלהבות לקנות ציוד סקי וסנובורד ובדיעבד מסתבר כי זו הייתה הוצאה מיותרת. הרבה יותר מומלץ לשכור ציוד באתרים. בשלבים ההתחלתיים של הסקי ההתקדמות מהירה ויכול להיות שציוד שמתאים לכם בהתחלה לא יתאים בהמשך, ויכול להיות בכלל שתתחילו לגלוש על סנובורד ותרצו לעבור לסקי, או להיפך. בכל אתר סקי תמצאו מגוון חנויות שמציעות ציוד סקי/סנובורד להשכרה במחירים ממוצעים של 60-120 יורו בממוצע. אל תשכחו גם שהציוד מתחדש מדי שנה בקצב מטורף. ביגוד – הודות לטכנולוגיות ביגוד מתקדמות, תוכלו לגלוש בפסגות האלפים בלי לדאוג שתצאו רטובים או שתקפאו מקור. יש חולצות טרמיות מנדפות זיעה, חליפות גלישה אטומות ואפילו מחממות. הכי טוב, לפחות בהתחלה, לנסות לשאול ציוד מחברים שקנו לעצמם כבר ציוד.

אביזרי בטיחות – בשביל שתוכלו לגלוש בראש שקט בלי לפחד בכל נפילה שלכם על השלג. לפחות בשלבים הראשונים שלכם על השלג כדאי לנקוט באמצעי זהירות ולהשתמש באביזרי בטיחות טובים כגון קסדה, כפפות ממוגנות לגולשי סנובורד, מגן ישבן, ומגן גב למי שאוהב להרביץ פעלולים בסנופארק. בשום אופן אל תשכחו לעשות כבר בשלב הזמנת החבילה ביטוח נסיעות לחו"ל עם הרחבה מיוחדת לסקי, שמכסה אתכם בכל מה שנוגע לפציעות והטסה רפואית. חבל שתהיו טרודים בדברים אחרים שלא קשורים לגלישה.

הזמנת החופשה – בכדי שהחופשה הראשונה שלכם תהיה הכי מהנה שאפשר, הקפידו להזמין אותה מחברות תיירות גדולות ומקצועיות, שיספקו לכם חבילה טובה ומשתלמת, המתאימה בדיוק לצרכים שלכם.

קרדיט: סקי דיל

מעוניינים בפעילות אקסטרים?
מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם
אנא הזן שם
טלפון
אנא הזן טלפון מלא כולל קידומת
דוא"ל
אנא הזן כתובת דוא"ל חוקית
מעבד...