חמישי, 11 מאי 2017 14:12

תום טריאל בר – ספורטאי עלית בתחום הטריאל

חגית B.Oz עודכן לאחרונה בראשון, 08 ינואר 2023 09:40 , נוצר בחמישי, 11 מאי 2017 14:12

 

img_7011.jpg

הכתבה מאת אלעד מיימון, בחסות B.Oz פורטל האקסטרים

תחום הטריאל בארץ מתפתח וגדל אך עדיין איננו מוכר לכולם, כמעט כל מי שבתחום האופניים יודע שיש בן אדם העונה לשם תום בר שהוא ללא ספק חלק בלתי נפרד מסצנת הטריאל.
תום בן 26, מרעננה, מדריך רכיבה מוסמך, מוביל את ענף הטריאל בארץ, מציג מופעי ראווה על בסיס הטריאל ורוכב בנשמה. למי שלא יודע עדיין מה זה טריאל אני אסביר לכם בכמה מילים: טריאל הינו ענף בספורט האופניים אשר המטרה העיקרית בו היא לעבור מסלול מכשולים טבעי או מלאכותי בעזרת שילוב של מיומנות ושיווי משקל ללא הורדת הרגליים מהפדלים לרצפה.

טריאל הוא ספורט תחרותי עם חוקי ניקוד מאוד ברורים, בנוסף לזה טריאל הוא גם סגנון רכיבה חופשי ויצירתי הכולל קפיצות ופעלולים מרשימים. כל זאת מבוצע על אופניים ייחודיים ללא כיסא, הילוכים או בולמי זעזועים. נכון להיום הטריאל עדיין לא מוכר באיגוד האופניים, אך חדשות טובות לחובבי הספורט – בשנים האחרונות בזכות אנשים כמו תום יש מגמת עליה במודעות לענף ונקווה שהמודעות תעלה ותגבר. כפי שאמרתי בהתחחלה תום הוא חלק בלתי נפרד מהספורט ואחד האנשים הבולטים בסצנה אז החלטנו לערוך שאלון קצר אשר נועד להכיר לכם את תום ואת ענף הטריאל יותר לעומק.

היי תום, תספר לנו קצת פרטים איישים עליך
בן 26, רווק מאזור השרון.

כמה שנים אתה עוסק בטריאל?
רוכב טריאל כ- 10 שנים ושטח 5 שנים.

למה דווקא טריאל?
אני אוהב את המהירות שבאיטיות, לפני שהתחלתי עם הטריאל הייתי בקבוצת XC כשנה וכבר אז ידעתי שאני לא רוצה להתחרות ואני לא חובב את המהירות שבאופניי שטח בכלל ו- DH בפרט. הגעתי לענף הטריאל דרך האינטרנט, בעזרת פורומים בנושא וסרטונים בעיקר של Ryan Leech איתו גם הופעתי בתערוכת האופניים 2010 (חלום שהתגשם), מהר מאוד חברתי לשרון תרשיש "העכביש" – רוכב הטריאל הראשון בארץ – ומאז הכל היסטוריה… בין היתר מה שמשך אותי לענף הוא הייחודיות, האתגר והיצירתיות שברכיבה זו. כבר בפעמים הראשונות על אופניי הטריאל שלי הרגשתי שזה אני והאופניים נגד העולם (האובייקטים שאני אמור לעבור ללא הורדת רגל יותר נכון).

האם זה ספורט שמתאים לבנות?
ענף הטריאל מתאים לכולם וכולן, גם לאלה המחפשים להגיע "רחוק וגבוה" וגם כאלו המחפשים שיווי משקל טוב יותר או סתם שיפור טכניקה בכל סגנון רכיבה.

אתה ידוע בתור אדם שהאופניים בכללי והטריאל בפרט הם חלק בלתי נפרד ממך, איך זה משפיע לך על החיים?
לאחר שנים רבות של אימוני אופניי (טריאל) כתחביב, הפכתי את זה למקצוע ע"י מופעים והדרכות, אצלי הספורט והקריירה שזורים זה בזה. מצד שני יש גם הרבה הקרבה למען זה, ממפגשים עם חברים ועד חברות, הרכיבה דורשת המון אימוני אופניים בסגנונות שונים (שטח וטריאל), יוגה כדי לאזן את הגוף (מתרגל יוגה מזה מספר שנים), תזונה נכונה וגם הרבה מחשבה תיאורתית והבנה של התנועות והתזמון של הקפיצות. רכיבת טריאל דורשת כוח רצון רב, התמדה ונחישות אל מול אימונים סיזיפיים וניסיונות אינספור אך התוצאות וההישגים מספקים עד מאוד !

כמה פעמים בשבוע יוצא לך להתאמן?
מינימום 2-3 רכיבות בשבוע ועוד רכיבה או שתיים גדולות בסוף שבוע (זה כולל טריאל ורכיבות שטח).

מהי התחרות האחרונה שבה השתתפת?
צ’כיה, מחנה טריאל בינלאומי, בקיץ 2012 ספגתי נפילה קשה על הכתף אך החוויה של המחנה והתחרות הייתה מטורפת !

איפה ניתן להשיג אופני טריאל? יש דגם שאתה ממליץ עליו?
כרגע אין יבואן בארץ, הכל מחו"ל (בדרך כלל מאנגליה) – ניתן להיעזר בי לגבי כל שאלה בנושא ייבוא וחלקים.

טריאל הוא ספורט די חדש בארץ, מה אתה חושב על עתידו של הספורט?
כיום בארצנו ענף הטריאל מתפתח והשם מתחיל לתפוס תאוצה והכרה (למרות שעדיין לא מוכר ע"י איגוד האופניים), כרגע אין תחרויות טריאל בארץ והרכיבה הינה "יצירתית" ושל החבר’ה, אך יש תוכניות גדולות לעתיד ואני שוקד להכרת הענף לתודעת הרוכבים והתעשייה. אני מאמין שבעזרת טכניקות בסיסיות מעולם הטריאל כל רוכב (בעיקר שטח) יכול לשפר את הטכניקה באינספור מונים, ולכן אני רואה עתיד גדול לענף , כולל הדרכות של מבוגרים וילדים (גם עם לקויות למידה, היפראטיביות וכדומה).

מה היית ממליץ לחבר’ה שרוצים להתחיל בספורט הזה?
פשוט להתחיל! אפילו עם האופניי הרים שנמצאים בבית, שיווי משקל הוא הכל, והכי טוב זה פשוט להגיע לרכיבות של החברה.

לאן אתה רוצה להתקדם בענף ומה הן המטרות שלך?
להיות הכי טוב שאני יכול בהתאם ליכולות / כישרון. להגיע לתודעה של כלל ענף האופניים בארץ. לדבר על טריאל, לעשות טריאל, לרכב טריאל, לפתח את הטריאל בארץ וגם קצת לרכב בשעות הפנאי.

אתה תחרותי?
לא, אינני מתחרה וזה פחות מעניין אותי כרגע – אולי בעתיד. המטרה שלי כמדריך היא לתת כלים ואינדיקטורים שהמודרך יכול לקחת עמו ולהתאמן, עם קצת אימון ומשמעת עצמית ניתן לראות תוצאות ושיפור ניכר ברכיבה תוך זמן קצר!

יש לך ספונסרים?
אכן כן, ב- 2012 וגם השנה ב- 2013 חברת "סער" יבואנית Royal BBB, FiveTen, Lapierr, SixSixOne, Racing וכו’ נותנת לי ולחברת BikeControl חסות מלאה. כמו כן, חברת "Segal Bikes" נותנת לנו חסות ע"י הרכבת שלדה טריאל מותאמת אישית ! השלדה הראשונה בתכנון וייצור כרגע.

כמה אנשים כרגע עוסקים בספורט ברמה מקצועית כמוך?
אחדים ובודדים ובינהם שרון תרשיש וגיא מלחי. זהו ספורט הדורש משמעת עצמית גבוהה ועבודה סיזיפית (על מנת להגיע לרמה טובה + בענף) אך יש גם סיפוק רב בלהצליח תרגיל או קפיצה מסויימת שהתאמנתי עליה רבות. זהו ספורט בהחלט ל"ווינרים"! לא לכאלה שרוצים "אינסטנט כאן ועכשיו…"

איפה כדאי ומומלץ להתאמן?
על כל דבר שעושה לך כיף, ממדרכה ליד הבית ועד סלעים בזוויות משונות בטיילת ת"א או בן שמן למשל.

אתה אחד החלוצים הבולטים של התחום, כמו איזה מדינה היית רוצה שישראל תהייה בתחום?
ספרד! שם טריאל הוא כמעט הספורט הלאומי, אין תושב שלא מכיר מה זה.

אני יודע שחוץ מלעסוק בספורט אתה גם מלמד, ספר לי קצת על זה.
הנני מדריך רכיבה מוסמך ומלמד רכיבת שטח (טכנית בעיקר) נכונה יותר ורכיבת טריאל למי שחפץ בכך. 

מה אתה עוד אוהב לעשות חוץ מטריאל?
לרכב על אופניים כמובן, אוהב לטייל, לראות סרטים, לחוות חוויות ואטרקציות עם אנשים ובעיקר לרכב.

יש מודל לחיקוי?
בעיקר ספורטאי עלית בתחום הטריאל (מחו"ל) – אני רואה את הכישרון ובעיקר העבודה והאימונים שהם עושים על מנת להגיע לרמות האלה…פשוט מטורף.

מסר לגולשים שלנו?
רכיבת טריאל הינה כלי נהדר ללימוד משמעת עצמית, סבלנות, קואורדינציה, יצירתיות ודמיון. לא משנה באיזה סגנון אתם רוכבים, תמיד אפשר להיעזר "בטריאל" בזמן הרכיבה.

bc-demo-4.jpg

 

מעוניינים בפעילות אקסטרים?
מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם
אנא הזן שם
טלפון
אנא הזן טלפון מלא כולל קידומת
דוא"ל
אנא הזן כתובת דוא"ל חוקית
מעבד...