שלישי, 13 יוני 2017 20:37

עומרי חצור בראיון מדהים על סאפ, גלישת גלים בהוואי והמאבק להחזיר את הים לעם

חגית B.Oz עודכן לאחרונה בחמישי, 23 יוני 2022 21:27 , נוצר בשלישי, 13 יוני 2017 20:37

היי עומרי, אנחנו מכירים מהים לא מעט שנים, אני חושבת שהיית ממש קטן כשאני התחלתי לגלוש, אני אשמח שתספר עליך ועל העולם שלך

אני עומרי חצור ואני אוהב להגיד שאני גולש על כל מיני תחומים שונים בעולם הגלישה מגלישת רוח, גלישת סאפ, סקייטבורד, סנובורד, קייטסרף, גלישת גלים ווויקבורד.

איך היית מגדיר את החיבור שלך לעולם הגלישה?

וואו, החיבור שלי לעולם הגלישה הוא משהו שמבחינתי עובר באזור המטאפיזי, כל מה שקשור לדברים שאי אפשר לראות, רוח אנחנו לא רואים, אנחנו מרגישים אותה וזה פיתח לי המון את הרגש ואני חושב שזה החיבור שלי הגדול לעולם הגלישה, זה הרגש, אתה מרגיש כל כך הרבה, אתה מבין את עצמך יותר טוב ואתה מתמודד תמיד עם ים, טבע, עם דברים שמשתנים, אתה לא ביבשה במקום שהוא לא זז, אתה כל הזמן זז.

אני תמיד הייתי משווה את זה למגרש כדורסל שיש לך את הכדור ולמרות שיש הרבה מצבים משתנים בכדורסל, בים זה אחרת, הוא אף פעם לא אותו דבר, אתה יכול לבוא לגלוש שנים על גבי שנים ועדיין להיות מופתע...

את יודעת, זה בדיוק היה הטיעון שלי כשהייתי בצבא ספורטאי מצטיין, אמרתי למפקדת שלי "תקשיבי, אין לי מגרש שאני יכול להדליק את השאלטר, יש רוח, יש גלים, אני צריך להתאמן". 

איך אתה משלב את הגלישה בתחומי החיים שלך וכיצד זה תורם לך?

מבחינתי לפחות, להעביר הלאה את מה שאני יודע זה אחד הדברים הכי חשובים בחיים, זוהי בעצם משמעות החיים, אלו דברים שלמדתי מהגלישה, האינטרקציה, החוויה, זה מבחינתי כל הרעיון בחיים האלה וברגע שאתה לומד משהו ואתה באמת מעביר אותו הלאה לאנשים אחרים, לאלה שסובבים אותך, לאנשים שאתה אוהב אתה בעצם מקבל כל כך הרבה וזה ממלא אותך.

אתה מדבר פה על משהו שקשור לאהבה, לזרימה, שאנחנו נכנסים למים ולא מסתכלים על השעון...

תחשבי איפה יש לנו את הניתוק הזה, לשים את הפלאפון בחוף, לא לדעת מה קורה, אני דרך אגב הוצאתי את השעון לפני שנה וחצי, הייתה לי חוויה מאוד מעניינת בהוואי שבסוף החוויה השעון פשוט התפרק לי מהיד.

אני חייבת לשאול מה הייתה החוויה?

אחרי חודש וחצי בהוואי שגלשתי כל יום, הגעתי לחוף ביום מסויים שהגלים היו מדהימים אבל לא מושלמים, הסתכלתי על הים ואמרתי "טוב, יכול להיות חכם שאני אחכה חצי שעה - שעה ואכנס אחר כך למים", זה גם סוג של בגרות שקיבלתי עם הזמן שאני יודע היום להגיד "טוב, תנשום רגע, תחכה שניה, יכול להיות שעוד חצי שעה יהיה יותר טוב" פעם פשוט הייתי נכנס לים ושורף את כל האנרגיה כבר בהתחלה. ואז כשחיכיתי אמרתי לעצמי "מה אני עושה בחצי שעה - שעה שאני מחכה?" הורדתי את השעון, את הפלאפון, את הכובע, עצמתי עיניים, ישבתי בתוך פארק מדהים עם עצים מטורפים והיה רוגע אמיתי והחלטתי לעשות מדיטציה, תוך כדי המדיטציה חשבתי על הקונספט של זמן, איך שאנחנו תופסים את הזמן, כשסיימתי את המדיטציה, פתחתי את העיניים, שמתי חזרה את הכובע על הראש, שמתי את השרשרת, טלפון בכיס, ובאתי להחזיר את השעון, לפתע הרצועה מתפרקת, אמרתי לעצמי "לא נורא, עדיין יש לי את השעון שמראה לי את הזמן", אני בא להעביר את השעון מהסטופר ואני רואה שהסוללה התרוקנה לגמרי והבנתי באותו הרגע שאני כנראה צריך להיפטר מהשעון. זה המצב שאנחנו בעצם חיים בו היום, שאנחנו כל הזמן מרגישים שאנחנו צריכים להסתכל על השעון וחושבים איפה נהייה שעה מהיום, שעתיים מהיום. הפילוסופיה שלי אומרת שלכל זמן יש את הזמן שלו, הכל בסדר.

מה התארים שלך בתחום הגלישה?

אני מגיע מענף גלישת רוח אולימפי, בזכות אבא שלי הכניס אותי למסגרת הזאת מגיל מאוד צעיר. אם אסכם 10 שנות פעילות, ניצחתי את אליפות אירופה ב- 2006, סיימתי מקום 2 בעולם לנוער גם באותה השנה. בגיל 21 פרשתי מענף גלישת הרוח והתחלתי להיכנס לענף גלישת הגלים ולתחרויות, המעבר מהגלישת רוח לגלים נבע מכך שלאחר שנים רבות של תחרות היה חסר לי משהו, בער בי הרצון להתנסות בעוד תחומים נוספים, לשים את עצמך במצבים של קיצון ולראות איך אתה מתפקד. לאחר מכן נכנסתי גם לענף הגלישת סאפ בגלים שבדיוק החל להתפתח בארץ, התחרתי גם בזה, הייתה תחרות שנקרא "טריפל דיימונד" ששילבה בין סאפ, גלישת גלים ולונגבורד, סיימתי מקום שני ושלישי בשנתיים שהתחרות התקיימה בארץ. 

התכוננת לתחרויות?

אני מתאמן בכל רגע, כל רגע בשבילי זה אימון.

ככה אתה גם בלימודים?

את הלימודים עשיתי בצורה קצת שונה, כבר מהבית ספר שהייתי מתחרה בגלישת רוח, הייתי בא למורים ומתנצל בפניהם שאני לא יכול לשבת כרגע ללמוד כי יש גלים ויש רוח, אני מתנצל, אני לא יכול, היו לי הסכמים עם המורים שברגע שאפשר הולכים, כל עוד הציונים מעל רף מסוים. 

מה למדת במכללה ואיך שילבת את זה עם הגלישה?

למדתי תקשורת וניהול במכללה למנהל ותוך כדי הלימודים ידעתי איך לשחק נכון ובשיעורים שלא היו חובה לא הייתי מגיע והייתי אוסף את החומר לפני המבחן.

בסוף התואר החלטת לטוס לקליפורניה ולאחר מכן להוואי, ספר לי קצת על החוויה...

אז בסוף המבחן האחרון, אני יוצא ממנו כשאני מבין שעברתי אותו, מגיע הביתה, מתיישב על אותו שולחן שממנו למדתי, שם לי דף ועט ושואל את עצמי מה הפרק הבא בחיים שלי, מה בא לי לעשות, רשמתי לעצמי כמה מטרות שהמטרה הראשונה הייתה לטוס לקליפורניה, המטרה השניה הייתה לטוס להוואי לסבב העולמי של גלישת גלים בסאפ והמטרה השלישית שהאמת סיפרתי אותה למעט מאוד אנשים שזה לגלוש על הגל הגבוה בהוואי בג'וז.

ספר לי איך הייתה החוויה על הגל עצמו בהוואי, שלמי שלא מבין, הגל בגובה של כ- 10 מטרים.... !

וואו, זאת חוויה מטורפת, כי כשאתה חותר לכל גל אתה בעצם חותר ואתה לאט לאט עולה על הגל עצמו והוא מעלה אותך למעלה, אתה נעמד ואז אתה יורד אותו. כשאתה גולש בים של מטר אתה עולה מטר, כשאתה גולש בים של חמש מטר אתה עולה חמש מטר ובהתאם כשאתה גולש בג'וז אתה עולה קצת יותר למעלה ואז שאתה קולט שאתה בגובה של 8-10 מטר ואתה צריך להחזיק את הגלשן שלך כמה שיותר חזק ברגליים ולרדת את זה, חוויה בהחלט מטורפת.

אתה חושב שכל גולש יכול להגיע מהארץ ולגלוש על הגלים הגבוהים בהוואי?

לא רק כל גולש, כל בן אדם יכול להכין את עצמו לכל דבר, הכל תלוי בו. העולם שלנו בנוי משני צדדים, מבחינתי הוא בנוי משכל ורגש ובין השכל לרגש עובר המון היגיון וכדי להגיע לאותו היגיון אתה צריך שהאגו שלך יהיה מאוד רגוע כדי לבחור אם בסיטואציה הספציפית הזאת אתה צריך להשתמש בשכל שלך או שאתה צריך להשתמש ברגש כדי להגיע לאותו היגיון. 

הייתה לך איזושהיא חוויה מרתקת מהעולם הזה של הגלים הגבוהים?

הייתה לי חוויה מרתקת או אני יכול לקרוא לה חוויה מכינה, כשהייתי במטרה השניה בתחרות בסאנסט בהוואי, חבר שלי מאוד טוב שהוא ניצח בכמה תחרויות באליפויות עולם, גולש מקצועי של חברת "סטארבורד" התקשר אלי בבוקר ואמר לי בוא נגלוש בבוקר נתאמן וניסע דרך מקום שיש בו טבע מדהים, אחרי שגלשנו שעתיים, נכנסנו לרכב והתחלנו לנסוע ואני  מספר לו שהמטרה השלישית זה ג'וז ואז חצי שעה אחרי אנחנו מגיעים לאיזושהיא מנהרה והוא פתאום עוצר אותי ואומר לי תעצור את הנשימה שלך כל המנהרה ואני מסתכל עליו ואני רואה שהוא מתחיל לנשום את האוויר לפני שהוא עוצר אותו ואני אומר לעצמי אוקי, כנראה הוא בוחן אותי, בוא נשחק, אתה קבעת את הכללים אז בוא נראה לאיפה זה הולך, אנחנו נכנסים למנהרה ו- 10 שניות עוברות , 20 שניות עוברות ואז ב- 25 שניות אתה מתחיל להרגיש דקירות של הרצון שלך לנשום וזה כל כך קשה כי אתה בעצם יכול לנשום והדבר היחידי שעומד בפניך זאת המחשבה שלך המנטלית, ואני בעצם לומד איך להשתלט על הרצון הזה לנשום ולומד להרגיע את עצמי ואני מרגיע את עצמי עוד ועוד 10 שניות עוברות ופתאום אני מבין שהמנהרה הזאת יכולה להימשך גם לנצח וזה לא משנה, כל עוד אנחנו לא יוצאים, כל עוד הוא לא נושם הכל בסדר, אני הולך לעשות את זה. אז הגיעה סופה של המנהרה ואנחנו יוצאים ממנה ואני מסתכל עליו והוא מוציא את האוויר ורק אחרי שהוא מוציא את האוויר אני הרשתי לעצמי להוציא את האוויר, זה היה באזור הדקה.

מה סוג הספורט מכל הענפים שאתה עושה שאתה הכי אוהב? בטח אין לך תשובה חד משמעית לזה....

לא, כמו הרבה מהתשובות שלי, אני אוהב להשאיר תשובות פתוחות כי הכל משתנה כל רגע, בגלל זה ששואלים אותי והרבה שואלים אותי את השאלה הזאת אז אני עונה שאני אוהב לגלוש שאנשים יבינו מה שהם יבינו ושאני אוהב לבחור את הסוג ספורט שהכי מתאים לתנאים ושהכי בא לי לעשות, זאת אומרת אם יש רוח של 25 קשר וגלים אז כנראה שאני אגלוש גלישת רוח בגלים או קייטסרף בגלים.

בעבר התמקדתי רק בקייטסרף והיום אני משלבת בין הסאפ, קייטסרף וגלישת גלים ואני מגלה עולם מלא ושלם יותר שמשלים ומפרה אחד את השני, מה דעתך?

אתה יכול לקחת מקצוע אחד ולעלות בו הכי גבוה שיש או שאתה יכול לקחת כמה מקצועות ואז לעלות מהם הכי גבוה שיש ואז אתה מסתכל על זה בצורה אחרת כי יש לך בסיס מאוד מאוד רחב. היום אני יכול להגיד לך שמהוויקבורד אני לוקח לקייט, מהגלישת גלים אני לוקח לסאפ, מכל אלה אני לוקח לענפי הרוח.

בתור ספורטאי, מעניין אותי לדעת איך אתה מנהל את התזונה שלך ביום יום והאם אתה מייחס לכך חשיבות?

ברור, בואי אספר לך איך בנוי התפריט היומי שלי, אני קם בבוקר, שותה כוס מים עם ג'ינג'ר ולימון, אני מכין לעצמי שייק בריאות בבוקר, זה נותן לי אנרגיה לשעתיים עד ארבע שעות, ארוחת צהריים בשעה 14 מכילה קינואה, סלט וקטניות כאלה ואחרות, בערב אני אוכל דברים קלים, פירות, ירקות, טחינה, אני לא אוכל מזון מהחי וזה בעצם מה שגורם לי עוד יותר לשים לב לדברים שאני אוכל, אני מרגיש שאני חייב להיות בשליטה על זה כדי לשמוע על המקדש שהוא הגוף שלנו. תבין את הגוף שלך עד הסוף, תבין את הנשמה שלך עד הסוף ותבין את הרוח שלך עד הסוף, זה מן משולש כזה שיכול לקחת אותך עד למעלה.

מה השאיפות שלך היום?

השאיפה הכי גדולה שלי היום זה שהמודעות של האנשים לעצמם ולסביבה שלהם תעלה כי מבחינתי ככה אפשר להגיע גבוה יותר ולהתעלות מעל עצמך וככה אפשר להגיע לדברים מאוד מאוד יפים ברמה הלוקאלית וברמה הגלובלית. 

טוב עומרי, האמת שהיה לי ממש כיף ויש לי עוד כל כך הרבה שאלות לשאול אותך אבל אפשר להיפגש לקפה :) ואני ממש מאחלת לעצמי להיפגש איתך במים כדי ללמוד ממך. תודה רבה, חגית B.Oz

בואו לעקוב אחרי עומרי חצור באינסטגרם ולקוות לגלוש איתו באותו חוף , לחצו כאן

מעוניינים בפעילות אקסטרים?
מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם
אנא הזן שם
טלפון
אנא הזן טלפון מלא כולל קידומת
דוא"ל
אנא הזן כתובת דוא"ל חוקית
מעבד...